Acest sfârșit de săptămână a fost unul plin din punct de vedere profesional pentru mine. Am avut ocazia de a întâlni oameni pe care îi vezi rar și de a vorbi față în față cu aceștia, lucru care se întâmplă și mai rar. Cel mai important element din întreaga ecuație este însă faptul că ai de învățat enorm de la acești oameni. Nu atât profesional, cât mai ales uman.
Vineri am discutat cu președintele Chevrolet Europe, Wayne Brannon. Un american care conduce destinele biroului european al uneia dintre cele mai cunoscute mărci de peste Ocean. Era destul de evident deja că omul estedestul de capabil din moment ce este pus în fruntea unei astfel de companii. Din moment ce a înțeles o piață europeană completdiferită de cea americană și din moment ce poate să adapteze oferta Chevrolet la ceea ce se întâmplă aici, vorbim de un om destul de bine înfipt în realitate. Întâlnirea cu el a fost însă una în care am aflat că în fruntea Chevrolet Europe se află un om relaxat, amuzant, jovial, destins, plăcut, extrem de bine informat și un foarte bun orator.
Asistat de Mark Kempe, directorul biroului de Comunicare al celor de la Chevrolet Europe, Brannon a povestit tot ce se putea povesti despre ce înseamnă Chevrolet, despre cât contează motorsportul în strategia companiei și despre ce înseamnă noile tehnologii și modelele ecologice pentru brandul pe care-l conduce. Peste toate, m-a cucerit stilul său de a vorbi. Deschis, plin de ironii subtile și de glume. Semn că, dacă ești în fruntea unei companii mari, nu e nevoie să fii oțel și să ai un comportament scorțos pentru a reuși să comunici. Foarte, foarte bun omul.
Sâmbătă dimineața am avut ocazia de a întâlni un alt om important al industriei auto europene. Akinori Nakanishi, președintele biroului european Mitsubishi. Dacă ați avut vreodată de-a face cu japonezi cu funcții mari veniți de curând în Europa, știți cu toții că aceștia nu stăpânesc foarte bine limba engleză și că, și atunci când o stăpânesc, au un accent prin care trebuie să filtrezi cuvintele-cheie pentru a înțelege ce-a vrut să spună personajul în cauză. Ei bine, Nakanishi este altfel. Probabil că datorită profesiei sale, omul din fruntea Mitsubishi Europe fiind anterior șeful biroului de design al mărcii japoneze. Iar designerii sunt în general destul de deschiși la comunicare și la lucruri noi.
Lângă șeful Mitsubishi Europe a stat Daniel Nacass, unul dintre cei mai buni directori de comunicare din Europa. Un francez care vorbește engleza cu un accent britanic perfect. Atât de bine, încât atunci când am aflat că nu e englez mi-am făcut zece cruci în cerul gurii și i-am spus, râzând, că minte. Se întâmpla acum câteva luni, la Paris, la testul de presă cu Mitsubishi i-MiEV, primul model electric al japonezilor. Nacass e tipul de om care-ți spune puține, deși vorbește foarte mult și te atrage în discuție. Zâmbește când îl întrebi lucruri despre care nu vrea să vorbească și-ți repetă obsesiv, dacă e nevoie “We don’t now yet. Anything could happen”. Peste toate, e ușor să discuți aproape două ore cu acești oameni. Nu-ți dai seama când trece timpul, iar reportofonul îți indică indirect faptul că ai fost atât de prins în dialog, încât ai depășit timpul convenit inițial pentru discuție.
Oamenii de top din afară sunt eleganți, stăpâni pe ce fac și ce spun. Sunt amuzanți și plini de viață. Deși informațiile pe care le dețin pot schimba cursul unor întregi industrii naționale.
Voi publica fragmente din discuțiile cu acești oameni pe Automarket, în cursul săptămânii viitoare.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.