Ştim cu toţii că avem impresia că suntem cei mai buni şoferi în viaţă. Şi că nu există niciunul mai bun decât noi. Evident, o concepţie vecină cu impresia că avem o abordare perfectă în ceea ce priveşte viaţa. Sau limba română. Sau relaţia cu prietenii. Sau orice altceva, alegeţi voi, e acelaşi lucru. Doar că, la maşini, e puţin altfel: aici e pe întrecere, e pe cine ajunge primul. În concepţia cretină a unora.
Azi am făcut un experiment. Am dat de un film în care un puşti conduce (că nu putem să zicem că pilotează) un BMW M3 de peste 400 de cai pe circuit. Omul păcătuieşte la multe capitole, de la modul în care ţine mâinile pe volan la felul în care frânează şi de la abordarea unui circuit de genul ăsta până la faptul că în maşina aia sunt toţi prietenii familiei, lucru care nu se face pe circuit. Ba mai mult, omul sare de câteva ori pe iarbă cu maşina. Şi peste toate astea, a postat clipul pe Youtube.
Am aţâţat puţin spiritele prin cuvinte uşor exagerate pentru a extrage reacţii: “Cum să te faci de ruşine”. N-am avut nicio surpriză, dar am dovada faptului că nu avem nicio legătură cu subiectul. Citiţi comentariile.
Au curs şi curg încă comentarii legate de faptul că omul a mers foarte bine, că a înţeles ce trebuie să facă, că “dacă a ieşit în decor de câteva ori e pentru că şi-a dorit să vadă cum e maşina”, că eu sunt un cretin (clasic) şi multe altele. Oamenii ăştia nu mi-au dovedit decât că nu ştim să apreciem elementele corecte la volan. Şi nu numai că nu le ştim, dar lăudăm până şi greşelile flagrante, pe care le considerăm dovezi ale reuşitei. Există, evident, şi unii care au înţeles că vorbim de un cretin cu permis, dar valul e prea mare pentru ca explicaţiile lor să stea în calea tăvălugului.
Ideea e că nu are rost să vă enervaţi în trafic. Sunt mari şanse ca cel care te enervează să fie un tip care nu are habar de normele elementare ale siguranţei la volan. Şi atunci, why bother?
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.