Acum șase ani, când am început treaba la Automarket.ro, eram priviți ca un soi de haiduci care încearcă să mute informația din media clasică, print, într-un mediu care era văzut mai degrabă ca unul al distracției și al comunicării decât ca unul al informației. Nu a fost deloc ușor să demonstrăm că produsele pe care le oferă Automarket sunt complet digerabile și profesioniste, dar timpul le-a așezat pe toate în matca normală. Evoluția continuă, de altfel, și astăzi. Și va continua și mai departe. Pentru că jurnalismul auto este unul care favorizează în sine revistele: materialele printate sunt mai atrăgătoare, fotografiile pe o hârtie bună reușesc să atragă mai mult decât o fac unele perisabile din punctul de vedere al timpului de expunere, cum sunt cele pe care le vedem pe monitoare. În plus, mai există un element: pasionații de mașini au nevoie de timp pentru a vedea site-urile auto ca pe o alternativă de informare la revistele pe care unii le-au colectat cu sârg și bani, mulți bani, de-a lungul timpului. E greu să te desprinzi de un stil pe care l-ai apreciat și l-ai respectat pentru a te orienta (măcar ca alternativă) spre o zonă în care publicul avizat este amestecat cu cel de ocazie.
Cu toate astea, am continuat să marșăm pe ideea noastră, iar rezultatele sunt evidente. Pe lângă trafic, Automarket a crescut enorm din punct de vedere calitativ. Și nu e vorba neapărat de calitatea informațiilor, pe care am încercat să o menținem cât mai sus posibil în contextul unei piețe din ce în ce mai “manelizate”, ci de calitatea publicului. Nu am ascuns niciodată că unul dintre scopurile mele în ceea ce privește rolul Automarket este de a educa publicul în măsura în care o poate face un site auto românesc.
Revenind, știu, văd că bloggingul auto există la un nivel încă foarte scăzut în România. Ca un outsider devenit favorit, consider însă că potențialul opiniei libere de obligații în ceea ce privește mașinile este enorm. Dacă bloggerii care înțeleg mașinile, care le iubesc și care vor să scrie despre ele vor conștientiza faptul că au șansa de a continua într-o zonă ultra-democratică un tip de scriitură neutră deja existentă, toată lumea va avea de câștigat. Iar primul pas înspre această democratizare a opiniei în online-ul “nou” este făcută tot de Automarket. Îi invităm pe bloggeri, indiferent de nuanță, culoare, opinie sau mărime, să facă parte din juriul care va acorda premiul Mașina Bloggerilor în AUTOVOT 2012.
Nu e deloc greu să-ți votezi mașinile preferate, iar aplicația dezvoltată de Automarket pe Facebook vă stă la dispoziție în următoarele aproape trei săptămâni. Chiar îmi doresc ca bloggerii să-și dezvolte o voce auto proprie și să și-o expună în cadrul organizat al unui concurs independent care nu a făcut niciodată parte din sfere de influență. Oricât de patetic ar suna, am adus bloggeri în concurs pentru că am vrut să dau mai departe oamenilor care vorbesc liber șansa de a-și expune opinia în acest domeniu. Și, poate, de a-și dezvolta pasiunea pentru fenomenul ăsta frumos denumit automobil.
Mai multe detalii despre cum poți vota în AUTOVOT 2012 și în AUTOVOT 2012 – Mașina Bloggerilor găsiți AICI.
Vreau să le mulțumesc personal celor patru oameni care au acceptat să devină vocile bloggerilor români în AUTOVOT 2012. E vorba de Bobby, Cabral, Chinezu și Manafu, cei care vor acorda în Gala din 16 februarie premiile din parte bloggerilor. Sunt sigur că gradul de reprezentare al acestui concurs va fi mare, iar cei 61 de bloggeri care au votat anul trecut în acest concurs vor fi și mai mulți la ediția din acest an.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.