Un jurnalist auto are câteva vârfuri ale carierei de-a lungul anilor în care își desfășoară activitatea. Iar acestea sunt legate fie de interviuri cu personalități care au schimbat industria, fie de teste cu modele care au răsturnat reguli și logici. Ei bine, Porsche 911 – un model cu aproape 50 de ani de carieră de piață – se numără printre puținele mașini ale căror teste pot fi trecute în CV.
Am testat noua generație 991 a lui Porsche 911 în California. E o mașină pur sportivă, cu un sunet de motor care te sperie încă de la prima cheie. Fascinante la 911 sunt semnalele clare pe care ți le dă despre viitor, deși modelul are rădăcini estetice clare ancorate elegant în trecut.
După ce vei testez Porsche 911 îți sai seama că transmisiile manuale vor dispărea în scurt timp, pentru că cele automate cu dublu ambreiaj sunt mult mai performante și econome când sunt create cu cap. Plus mai confortabile. Pentru că, în modul normal, 911 poate fi condus fără probleme de oricine. Pentru ca apoi, în modul Sport Plus, sportive Porsche să se transforme într-o mașină de circuit. Fără exagerări. 911 stă pe șosea așa cum nu am mai văzut vreo mașină stând în viraje.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.