Anul trecut, pe vremea asta, eram optimist. Mihai Marinescu, cu care Automarket a ţinut legătura pe tot parcursul sezonului anterior din Formula 2, ştia că va concura în 2011 în aceeaşi competiţie. Era optimist. Spunea că 2010 a fost un sezon în care a învăţat mult şi care va sta la baza unui parcurs mai bun în 2011. Era deja unul dintre cei mai buni piloţi de circuit născuţi în România, deci merita atenţie. A reuşit să găsească câţiva sponsori (printre care şi Ministerul Turismului – de altfel una dintre investiţiile inteligente ale acestei instituţii), deci Mihai stătea liniştit că va putea concura măcar în câteva curse din 2012. În cu totul alt registru, dar tot în motorsport şi tot legat de România, Raliul Sibiului era anunţat ca etapă-eveniment în calendarul IRC 2011. IRC este a doua competiţie de rally ca importanţă după WRC, iar faptul că eşti etapă-eveniment înseamnă că eşti testat la cald şi la rece pentru ca inspectorii IRC să vadă dacă meriţi sau nu să intri în calendar ca etapă de sine stătătoare. Deci aveam şanse să reintrăm în lumea bună a motorsportului după ce etapa de FIA GT din jurul Palatului Parlamentului a fost anulată din cauze care ţin de natura cretină a autorităţilor.
La mijlocul acestui an, eram pesimist. Mihai Marinescu reuşise câteva curse bune, dar se plângea de faptul că nu ştie dacă va avea sprijin până la finalul sezonului. Simţea că poate mai mult decât atât, că echipa îl ajută şi că circuitele următoare îi sunt pe plac pentru că le cunoaşte. Ca întotdeauna, banii erau o problemă. De celaltă parte, Raliul Sibiului a fost o reuşită organizatorică până în ultima probă specială, când doi inconştienţi au intrat pe traseul închis şi rezervat exclusiv maşinilor de competiţie. S-a vorbit despre incident foarte mult în parcul de service şi finalul raliului a fost cumva umbrit de acest incident.
Evident, el a ajuns şi la urechile inspectorului IRC, care era nevoit să-l introducă în raport. Era frustrant. Mulţi au dat vina pe organizare, însă era clar că organizatorii nu pot păzi o probă de 15 kilometri prin munţi pe toată lungimea sa. Nicăieri în lume nu se întâmplă asta, e imposibil, iar bunul simţ al spectatorului este cel care trebuie să primeze în aceste condiţii. Am înghiţit în sec, fără a mai avea mari speranţe.
Şi totuşi, la finalul acestui an sunt fericit. Mihai Marinescu a reuşit prima sa victorie din carieră în Formula 2, pe celebrul circuit de la Monza. A fost o victorie dorită, muncită, lucrată în mulţi ani de pregătire. Aveam un român pe prima poziţie a podiumului unei etape dintr-o mare competiţie pe circuit.
O reuşită care a stârnit prea puţine valuri într-o ţară care nu cunoaşte, din păcate, adevăratele valori ale unui astfel de sport. Azi a venit însă o altă veste cu adevărat minunată. Raliului Sibiului a fost inclus în calendarul IRC 2012, iar piloţii adevăraţi vor fi la Sibiu în 20-22 iulie pentru a se bate pentru punctele puse în joc. E o reuşită de excepţie a organizatorilor şi sper ca aceasta să fie doar prima într-un şir care să aducă România pe harta motorsportului mondial. Încet, cu grijă, aşa cum s-a întâmplat şi până acum, dar sigur.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.