Să ne înțelegem: Cupa Agențiilor este o competiție foarte bine organizată de oamenii de la IQsds, extrem de interesantă și de disputată, cu nume mari implicate în joc. Și când vorbesc de nume mari mă refer atât la agențiile participante (practic, dacă aruncai o grenadă între cele două terenuri de joc în toiul zilei de vineri, scăpai de tot ce înseamnă nume grele în PR-ul și publicitatea din România), cât și la sponsori. Iar sponsorii din acest an au fost cu onor Bergenbier și Puma, adică aceiași de anul trecut.
Dacă Bergenbier a fost peste tot în zilele de eveniment și a reușit să se reprezinte la mare artă, cu bere la discreție pentru jucători și spectatori și cu bannere peste tot în jur (priviți doar fotografiile de la Cupa Agențiilor – Facebook link – și vă veți lămuri), Puma a luat o mică palmă la ediția din acest an. Motive? Fo’ cinci:
1. Echipa Bloggerilor a câștigat anul trecut competiția (surprinzător pentru unii), astfel că toți ochii de la Cupa Agențiilor au fost ațintiți către noi în acest an. Și nu suntem lipsiți de modestie când spunem asta, dar din moment ce organizatorii și celelalte echipe au ținut morțiș ca doi dintre cei mai buni jucători ai noștri să nu joace din cauza unor motive relative, înseamnă că am atras atenția într-un mod sau în altul. Reprezentanții Puma ne-au contactat după ediția de anul trecut și ne-au propus să ne producă un rând de echipament. Normal, am spus da, fericiți că eforturile noastre au fost observate. După cîteva zile, oamenii și-au dat seama că e rost de mălai și ne-au cerut traficul blogurilor oamenilor implicați. Am refuzat politicos. Dacă e să fie un premiu pentru o competiție, condiționările sunt ușor penibile.
2. Am avut surpriza de a vedea în acest an că învinșii noștri din finala de anul trecut, McCann, au acum echipament Puma. Bun. Au fost eliminați în sferturi sau în optimi.
3. Pentru că totul trebuia să fie frumos, am pus mână de la mână, ca o echipă ce suntem, și ne-am produs singuri un echipament care a făcut senzație prin culoare și design la Cupa Agențiilor. Semnate de Kipsta, marcă a celor de la Decathlon, verdele și negrul de pe tricourile echipei bloggerilor au fost atât de interesante pentru cei din jur încât au ajuns din nou în finală și au câștigat-o. C-așa-i când n-ai (sau ai) trafic, echilibrezi prin altele.
4. Ca să fie treaba și mai frumoasă, în semifinalele Cupei Agențiilor au ajuns trei echipe cu echipament Kipsta (noi, ERKA Promotions și First Advertising, adică locurile întâi, al doilea și al treilea la final), ceea ce a făcut ca o semifinală și finala să se joace între echipe cu acest echipament. Din păcate pentru Puma, care privea de pe mingi cum în poze apar echipamentele unei mărci până acum necunoscute.
5. Apropo de mingi, cei de la Puma au lăsat impresia că au trimis la Cupa Agențiilor ce-au prins la mână. Am avut, astfel, mingi de diferite dimensiuni (5 fiind dimensiunea standard, 4 cea pentru mingile de sală, ceva mai mici), și am avut surpriza de a vedea că mingile cresc sau scad în dimensiuni în timpul meciurilor. Probabil că ar fi fost mai bine ca oamenii de la importator să-și facă temele până la capăt, dacă tot au acceptat să-și promoveze brandul prin această competiție care, altfel, este absolut superbă.
În rest, Echipa Bloggerilor are acum echipament, este mândră de el și promite că îl va mai pune pe prima treaptă a podiumului și cu alte ocazii. Și nu, nu are Meșter ceva cu marca în sine, pe care am mai scris că o apreciez pentru modul nebun de a-și gândi marketingul. Și nu, Echipa Bloggerilor nu vrea nimic. Iar ce am scris aici sunt doar concluziile mele, fără legătură cu ceea ce cred sau văd coechipierii mei. Sper doar ca sponsorii și partenerii tehnici ai unor astfel de competiții să nu-și bată joc de acum de faptul că ar putea să-și facă o imagine frumoasă cu aceste ocazii. Ocazii la care se strâng, paradoxal, cele mai tari nume din marketing, publicitate și PR. Și nu era greu să se uite nu mai departe de ograda celuilalt sponsor pentru a vedea că se poate.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.