Am avut astăzi în redacţie o discuţie legată de rolul break-urilor ultrasportive, cum sunt Audi S4 Avant, Opel Insignia OPC Sports Tourer sau viitorul M3 break, despre care cei de la Bimmer File spun că e pe ţeavă. Personal nu văd rostul unor astfel de maşini în afara eternei discuţii “eu am modelul de nişă cel mai rapid de pe piaţă”.
Break-ul este o maşină de familie prin excelenţă. Dacă vrei sportivitate, îţi iei RS4 şi atât. dacă vrei să-ţi cari familia, îţi iei A4 Avant, eventual cu un motor ceva mai serios şi atât. Pentru ce naiba ai nevoie de 350-400-500 de cai pe un break? Apropo, logica “două maşini într-una singură” nu ţine aici. Pentru că o astfel de maşină costă 70-80 de mii de euro. Iar dacă ai banii îştia îţi permiţi în mod sigur atât un break, cât şi o sportivă adevărată.
În plus, niciun om cu creierii încă întregi nu-şi va duce copiii la şcoală cu o maşină care ajunge la 100 km/h în 5 secunde. E ca şi cum ai pune un motor V8 pe un monovolum. Are exact atâta logică câtă ar avea un 1.2 turbo de 105 cai pe Nissan GT-R, de exemplu.
Şi toate vin de la nemţi, oameni de la care te-ai aştepta să fie, totuşi, coerenţi şi calculaţi.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.