Pe cât îi urăsc pe chinezi pentru faptul că-şi bat joc de munca pasională a unora prin crearea unor copii superficiale proaste, pe atât îi respect pentru felul în care aleg să-şi rezolve problemele. Iar rapiditatea cu care construiesc este un model pentru multe ţări capitaliste. OK, vorbim aici de comunism şi de mântuirea prin muncă, dar China nu arată decât că se poate. E posibil.
Până acum, cei care voiau să ajungă de la Yichang la Wanzhou luau trenul şi, cât ai zice peşte de câteva milioane de ori, adică în vreo 22 de ore, erau la destinaţie. Pentru că au considerat că acest lucru este inacceptabil, autorităţile chineze au decis construirea unei linii de tren de 377 de kilometri. Pare simplu, însă este vorba de linia de tren cel mai dificil de construit din istoria lumii. Vorbim de 377 de kilometri, dar pe parcursul acestora se află (atenţie!) 253 de poduri şi 159 de tuneluri care străbat porţiunea estică a platoului Yunnan-Guizhou. Cam o construcţie de acest tip la fiecare kilometru.
Linia va fi dată în folosinţă în 11 ianuarie 2011. În loc de 22 de ore, traversarea platoului le va lua oamenilor doar cinci ore. Lucrările au început în 2006.
***
Construcţia pasajului Basarab a început în 2006, iar în primăvara lui 2011 va fi funcţional.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.