Să spunem că Porsche aduce 10 echipe a câte patru jurnalişti din estul Europei prin România. Cu o caravană care a conţinut 16 exemplare Panamera şi vreo 30 de exemplare 911 şi Boxster, modelele sport de afiş ale mărcii germane. Să spunem că oamenii ăştia ajung pe Transfăgărăşan într-o zi excepţională de joi şi că fotografiile de acolo ajung instantaneu prin Facebook şi pe canalele de comunicare aflate la dispoziţia fiecărui jurnalist la un public care, estimativ, depăşeşte 20.000.000 de oameni. Doar pagina oficială de Facebook a celor de la Porsche are 4.5 milioane de pasionaţi nebuni după marca asta, iar postarea legată de caravana de pe Transfăgărăşan, denumit “cea mai frumoasă şosea din lume”, a atras într-o singură zi 14.000 de like-uri, câteva mii de comentarii şi nu-mai-ştiu-câte share-uri.
Se adună aceste cifre presate la rece cu audienţa celor de la Top Gear, show-ul TV cu cea mai mare audienţă din lume, care au filmat acum doi ani un episod pe acelaşi Transfăgărăşan şi se obţine un potenţial de turism care face ca cele 7 milioane de turişti care au trecut graniţele României în 2011 să se topească.
Câteva reacţii de pe pagina oficială Porsche
“Transfagarasan highway is the best road to cruise on this planet, for sure.”
Wojtek Prytko, Polonia
“Arguably one of the best drivers road cut into any mountain, and they took the right cars for sure! It runs right thru Transylvania”
Aditya Sharma, India
“Wow seriously like this… wish I could join in on the fun you’re having…”
Nathan Moher, UK.
“Vorrei vivere per dedicarmi solo a queste cose”
Antonio Serra, Italia
“The road is lonely and waits for Porsche.”
Antonio Garcia, Spania
Au fost câteva zile fantastice, sunt un norocos pentru că am fost acolo şi pentru că am văzut în ochii jurnaliştilor străini o fericire care m-a făcut să renunţ la simpla întrebare “Cum ţi s-a părut la noi?”. În condiţiile astea, în care două branduri internaţionale cunoscute de oamenii de toate vârstele au făcut mai mult pentru România decât au făcut toate ministerele de după ’89, să se calculeze cât ratăm prin faptul că autostrăzile (încă) lipsesc, că şoseaua care urcă la Transfăgărăşan e mai proastă decât solul marţian din imaginile transmise de Curiosity şi că ignoranţa e ridicată la rang de artă în birouri ponosite.
Nu trebuie să fii pasionat de maşini sau fan Porsche pentru a simţi cum imaginile de mai jos îţi ridică părul pe mâini. Pentru a ajunge la senzaţia asta, unele ţări investesc bani serioşi. Noi avem deja elementul declanşator, dar murim cu el în fotografiile altora.
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.