Pentru a înțelege ce vrea autorul să spună atunci când vorbim despre Opel Adam, trebuie să uităm tot ce știe clientul român clasic despre criteriile de achiziție a unei mașini. Vrei portbagaj în care să-ți încapă girafa? Uită-l. Vrei motoare care să-i trezească pe vecini la 5 dimineața? N-avem. Vrei ca oamenii să nu te arate cu degetul pe stradă întrebându-se siderați “Băi, ce-i cu nebunul ăsta care și-a luat mașină multicoloră”? Adam nu e pentru tine.
Opel Adam e o mașină mică și mai mult decât atât, dar pentru cei de la Opel este imensă. Inventată pentru a ridica pretenții într-un segment care se-nmulțește ca oile australiene, mașina vrea să fie un amestec între matematica nemțească și spiritul italian. Fără a atenta la vreun concept retro din simplul motiv că Opel nu s-a bazat niciodată până acum în istoria sa pe un model de buzunar.
Este o mașină cu atitudine care învârte capetele la fel cum învârte furtuna polistirenul expandat. Percepi calitate, pentru că materialele au fost gândite și lucrate astfel încât concurenții direcți din segment să aibă serios de lucru când vor munci la generațiile viitoare ale lui Fiat 500 sau Mini. Pentru că-i dedicată orașului, mașina e sculptată la interior pentru a-ți oferi locuri îndeajuns de numeroase pentru sticle, telefoane, farduri și alte elemente personale de care nu te poți desparte când te iei la harță cu liniile de tramvai. Totuși, încearcă să-l lași pe Adam la marginea centurii atunci când vrei să ieși din oraș. Suspensiile îți vor trimite rinichii la reabilitare, iar motorul aspirat de 1.4 litri și 100 de cai – cel mai puternic din gamă până la apariția noii generații de motoare turbo – e leșinat pe șosea și vei reuși doar depășiri cu care nu te vei putea lăuda vreodată în fața prietenilor.
- Mai multe date tehnice găsești aici.
- Un test extins aici (via Automarket.ro).
A jucat fotbal 12 ani doar pentru a avea pe ce să dea vina ulterior pentru că s-a îngrășat. Acum joacă tenis la nivelul tălpii de șlap. Mare fan al tuturor echipelor defuncte din România, deci mizați pe el pentru o analiză obiectivă, pentru că practic nu are ce să mai piardă. În cealaltă viață e jurnalist auto și-i stresează pe toți obligându-i să-și lege centurile de siguranță.